Nens al cotxe


Sillita mirando atrás

La DGT proposarà que els menors viatgin en sentit contrari a la marxa.
Tots els estudis demostren que circular amb el nen en sentit contrari a la marxa redueix el risc de lesions en cas d'accident per impacte frontal. Per això la DGT proposarà un canvi en el Reglament General de Circulació per tal que els menors que viatgin en cadiretes dels grups 0,0+ i I ho facin en sentit contrari, sempre que el dispositiu ho permeti i el nen sigui menor de 4 anys.

Les raons les explica Juan Carlos González Luque, cap de la Unidad de Coordinación de la Investigación de la DGT: " si el nen va assegut en sentit invers a la marxa, les forces que es registren en cas d'impacte es distribueixen per tot el cos i no es concentren a la zona del coll, tal com passa quan viatgen en el sentit de la marxa". I afegeix que " les característiques del cap,del coll i de la columna vertebral dels nens els fa més vulnerables a patir lesions greus o mortals en cas d'impacte per accident de tràfic". No podem oblidar que mentre el cap d'un adult representa el 6% del pes del seu cos, en els primers anys d'un nen, el cap suposa el 25% del seu pes, però els lligaments i els músculs del seu coll encara no estan ben formats.

Julio Laria, director general de l'Institut de Seguretat Vial de la Fundació Mafre assegura que "mentre que la efectivitat dels seients orientats cap endavant és del 78%, els seients que miren cap enrere tenen una efectivitat del 93%.

Jesús Monclús, doctor enginyer industrial expert en seguretat vial posa de manifest un problema important: al mercat espanyol només un 10% de les cadiretes del grup I ( fins a 18 kilos) poden instal.lar-se en sentit contrari a la marxa. I demana als establiments espanyols "que ampliïn la seva oferta, perquè aquest seients es venen habitualment en altres mercats".

enllaç:  http://www.dgt.es/revista/num218/reportaje-mirando-atras.html

Entrades populars d'aquest blog

Conduir als 6 anys

'S'ha de deixar la velocitat per als circuits' -- Marc Márquez

Nou carnet de conduir europeu